Platforma G Suite dla ZSP1 w Wieprzu

 

zaloguj



Platforma edukacyjna G-Suite

Od 4.04.2020 r. stopniowo, od klas najstarszych przyłączymy uczniów do nowej platformy G-Suite

Jest to jeden z najnowocześniejszych zestawów narzędzi dla nauczyciela i ucznia do wirtualnego nauczania

Wszystkie zgromadzone do tej pory materiały w szkolnej platformie zostaną przeniesione do G Suite

Instrukcję logowania umieszczę na tej podstronie. Loginy, hasła prześlę do uczniów i rodziców/opiekunów poprzez dziennik Uonet+ lub bezpośrednio podczas spotkań online

Pomoc techniczna e-mail: wicedyrektor@zsp1.wieprz.pl

 
 

Regulamin korzystania z kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów

Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 im. Jana Pawła II w Wieprzu na potrzeby usługi Classroom (wirtualnej klasy)

§ 1 Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin określa w szczególności:

a. zasady przyznania konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni,

b. zasady korzystania z konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów,

c. zakres i uprawnienia dyrektora szkoły, nauczycieli i administratora, dotyczące kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni,

d. postanowienia końcowe.

2. Usługa Google G Suite dla Szkół i Uczelni to zintegrowane rozwiązanie do komunikacji i współpracy, w ramach którego Google oferuje udostępnianie usługi poczty e-mail, kalendarza, czatu, dysku i innych działających w oparciu o tzw. chmurę.

3. Administratorem danych osobowych udostępnionego konta powiązanego z domeną zsp1wieprz.pl jest Dyrektor Szkoły.

4. Użytkowanie przez uczniów konta w oparciu o rozwiązania Google G Suite dla Szkół i Uczelni wiąże się z akceptacją Warunków korzystania z usługi Google oraz Polityki prywatności Google.

§ 2 Zasady przyznania uczniowi konta w usłudze Google Suite dla Szkół i Uczelni

1. Uczeń Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 im. Jana Pawła II w Wieprzu, począwszy od oddziału klasy pierwszej, otrzymuje dostęp do konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni, które będzie utworzone w sub-domenie imie.nazwisko@uczen.zsp1wieprz.pl (bez znaków diakrytycznych) na czas edukacji w Szkole.

2. W przypadku powtórzenia się nazwy użytkownika (imię.nazwisko), na jej końcu stawiana jest kolejna liczba naturalna.

3. Utworzenie konta jest pomocne do realizacji wymagań z podstawy programowej kształcenia ogólnego z zajęć informatyki oraz innych przedmiotów szkolnych.

4. Utworzenie oraz użytkowanie konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni przez ucznia wiąże się z:

a. wyrażeniem zgody jego rodziców (prawnych opiekunów) na założenie i używanie konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni,

b. akceptacją przez ucznia postanowień niniejszego regulaminu,

c. z przyczyny gwałtownego rozprzestrzeniania się koronawirusa nie możemy uzyskać od Państwa pisemnej zgody na założenie konta i przetwarzanie danych osobowych prosimy o przekazanie na maila informacji jeżeli ktoś z Państwa nie wyraża zgody (sprzeciw) na założenie konta gmail i przetwarzania danych osobowych, w terminie do 1.04.2020 r.

Brak wyrażenia zgody będzie wiązał się z koniecznością podania przez rodzica jego prywatnego adresu mailowego a także zapewnienie, że dziecko będzie miało dostęp do materiałów jakie będą przesyłane na adres rodzica.

5. Osoby zarządzające kontami uczniów (administrator, nauczyciele) w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni wyznacza Dyrektor Szkoły.

6. Osoby zarządzający kontami (nauczyciele) przekazują uczniom szczegóły dotyczące pierwszego logowania oraz hasła startowe.

§ 3 Zasady korzystania z usługi Google Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów

1. Konto w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni może być wykorzystywane przez ucznia między innymi w celu:

a. realizacji wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego z informatyki;

b. wykorzystania jako jednego z narzędzi do realizacji wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego z innych przedmiotów;

c. komunikacji z innymi uczniami i nauczycielami Szkoły.

2. Użytkownik zobowiązuje się w szczególności do:

a. wykorzystywania konta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami netykiety;

b. działania w sposób nie naruszający praw innych użytkowników (takich jak prawo do ochrony prywatności i wizerunku),

c. nie rozsyłania z konta niechcianej przez innych użytkowników korespondencji (spamu),

d. nieużywania konta usługi do nielegalnego udostępniania plików,

e. nieprzenoszenia na osoby trzecie prawa do korzystania z konta.

3. Dostęp do konta możliwy jest za pomocą przeglądarki internetowej na stronie http://mail.google.com/a/zsp1wieprz.pl lub http://google.pl

4. Przy pierwszym logowaniu do konta uczeń zobowiązany jest do zmiany hasła startowego.

5. Z uwagi na bezpieczeństwo systemu oraz danych osobowych hasło musi być tajne, to znaczy znane wyłącznie użytkownikowi (w przypadku uczniów również rodzicowi lub opiekunowi prawnemu). W przypadku odtajnienia hasła należy je niezwłocznie zmienić na nowe w odpowiednich opcjach systemu.

6. Hasło nie może być zbyt proste lub oczywiste do odgadnięcia przez osoby trzecie. Musi spełniać warunki:

a. składać się z co najmniej 8 znaków,

b. zawierać co najmniej 1 dużą literę,

c. zawierać co najmniej 1 małą literę,

d. zawierać co najmniej 1 cyfrę lub znak specjalny, np. %$#* itp.

§ 4 Zakres i uprawnienia Dyrektora dotyczące kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni

1. Z uwagi na konieczność zapewnienia ochrony interesu i bezpieczeństwa Szkoły Dyrektor ma prawo kontrolować wszystkie działania związane z użytkowaniem przez uczniów kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni .

2. Dyrektor może zlecić kontrolę działań użytkownika - ucznia administratorowi systemu oraz nauczycielom;

3. Kontrola odbywa się z poszanowaniem prawa do prywatności i ochrony danych.

§ 5 Postanowienia końcowe

1. Dyrektor Szkoły ma prawo do:

a. zmian postanowień niniejszego Regulaminu,

b. usuwania kont uczniów, którzy przestają być uczniami szkoły w terminie do jednego miesiąca od zakończenia zajęć edukacyjnych,

c. zablokowania kont uczniów w przypadku:

• wykorzystania ich w sposób niezgodny z przeznaczeniem,

• sprzeczny z interesem szkoły;

• naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu,

• naruszania ogólnie przyjętych zasady współistnienia użytkowników sieci Internet;

• naruszenia innych regulaminów i Statutu Szkoły.

2. W przypadku rażącego naruszenia Regulaminu Dyrektor Szkoły ma prawo do zastosowania kar przewidzianych w Statucie Szkoły.

3. W przypadku podejrzenia łamania prawa przez użytkownika - ucznia Dyrektor Szkoły ma prawo do zawiadomienia Policji.

4. W sytuacjach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzje podejmuje Dyrektor Szkoły.

5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 1.04.2020 r.



 

"Stara" platforma edukacyjna



 

 

Design by flankerds.com
Powrót na górę strony